Boston

23 augustus 2019 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Week 8/9

Locatie: Summer camp Wicosuta in New Hampshire en Boston

Reis: Boston

Het is inmiddels alweer bijna twee weken geleden dat ik iets geschreven heb. Dat komt omdat ik aan zat te hikken tegen de laatste week kamp en zodra kamp voorbij was heb ik me alleen maar bezig gehouden met de vrijheid die ik ineens had.

Maar om toch eerst even mijn verhaal af te maken. De laatste week van het kamp was toch nog wel heel leuk! Ook color war (WCC maar dan voor sessie twee) was weer begonnen en het thema was astronauten en scuba divers. Wij waren de Scuba divers en hebben color war gewonnen! Zondag vertrokken de kinderen. 7 van de 12 kinderen van mijn bunk waren in de ochtend al met de NYC bus vertrokken. De andere kinderen waren al snel opgehaald wat voor ons als counselors betekende dat we rustig aan konden doen. Het was een verademing, weten dat er een einde was gekomen aan al die weken. Maar ondanks dat ik opgelucht was, was ik ook een beetje emotioneel. Al die weken samen wonen en werken met leuke mensen. Ik was gehecht geraakt aan de plek en aan de mensen om me heen.

Zondag avond hadden we een diner met alle staff leden die op dat moment nog op het terrein waren. Daarna ben ik met een paar meiden naar Walmart gereden, in de achterbak van een truck, om wat feestelijke aankopen te doen (alcohol na 9 weken). Toen we eenmaal terug waren op het terrein van het kamp kwamen we er achter dat iedereen aan de alcohol zat dus we hebben de laatste avond een leuk feestje gebouwd in onze bunk.

Maandag om 7 uur vertrokken we gezamenlijk met alle staff leden in een gele schoolbus naar boston. Sommigen vertrokken direct naar de airport en ik zat in de bus die naar Boston centrum ging.

samen met Maddie, Ellen en Joyce vertrokken wij naar het HI Boston hostel. De eerste dag hebben we niet zo veel uitgevoerd. Wat rondgelopen in de buurt en samen met Maddie ben ik uit eten geweest bij een chinees om de hoek, aangezien het hostel in Chinatown zit. Dag twee zijn we met het hostel op een boot gegaan naar een van de eilanden van Boston. We hebben gezwommen en hier hebben we ook twee Duitse jongens leren kennen. Een van die jongens had een vriend op MIT en met z'n vieren zijn we na het eiland naar MIT gegaan. We hebben een rondleiding gehad en daarna zijn we nog naar Harvard geweest. Dag drie was de eerste dag alleen. Alle meiden waren naar huis en de Duitse jongens waren ook vertrokken. Maar ik vond dit eigenlijk helemaal niet zo erg. Ik heb rustig aan gedaan, Maddie vertrok om 11 uur en nadat ik haar gedag had gezegd ben ik tot twee uur in het hostel blijven hangen. Daarna ben ik de stad in gegaan en heb ik wat rondgelopen door de winkel straten. Vandaag was de laatste dag in Boston. Ik heb vanochtend lekker lang in mijn bed gelegen. Ik had dat nog helemaal niet gedaan na het kamp en ik keek daar eigenlijk heel erg naar uit. Om 12uur zat ik op een boot van de New Hampshire Aquarium voor een Whale Watch. En wat was dat gaaf! vier uur lang hebben we rond gevaren. We zijn vanuit Boston naar het puntje van Cape Cod gevaren en weer terug. Op de boot heb ik een Zwitsers meisje leren kennen en samen hebben we onze ogen uitgekeken. Er waren ook wat kleine boten rond aan het varen. Een van die boten werd bijna omver geduwd doordat een walvis onder hun zwom.  Na de boot tocht ben ik nog het aquarium zelf in gegaan. Het aquarium is ook in de haven. Ik heb nog nooit zo een mooi aquarium gezien. Er was midden in het aquarium een mega grote ronde watertank waar ze the Great Barrier reef in Australië hadden nagemaakt.

Inmiddels lig ik lekker in bed. Morgen vertrek ik om 12 uur naar New York City!!! En ik kan niet meer wachten. Ik heb er zo ontzettend veel zin in! Ik zal vanaf nu weer proberen om meer te posten. Ik realiseer me dat het niet erg is als ik af en toe wat rust. Ik heb 9 weken lang gewerkt, nu is het tijd voor relaxen en om mijn batterij op te laden.

(video van de whale watch staat onder het kopje video's bovenaan de pagina)

En omdat dit ook de laatste week van het zomerkamp bevat heb ik hier toch nog een klein voorvalletje.

'Klein voorvalletje':

Tijdens de allerlaatste flagpole van de zomer, flag lowering, stonden we met het hele kamp rondom de flagpole. Elke flag lowering deden we mee met een competitie met de andere zomerkampen in de buurt. De competitie ging over het verliezen van tanden. Elke dag hielden we bij hoeveel tanden er in totaal verloren waren rondom het kamp, dit ging dan voornamelijk over de kinderen van lowercamp. Wij stonden op het punt om de competitie te verliezen. We stonden twee tanden achter vergeleken met camp walt whitman. Nadat we onze tooth losing kreet gezongen haddenn moesten de kinderen die op die dag een tand verloren hadden naar voren komen. Aangezien we twee tanden achterstonden hadden we 3 kinderen nodig om te winnen. Na de kreet kwam er maar 1 kind naar voren gerend die haar tand verloren had. Wat heel wat teleurstellende gezichten veroorzaakte, we hadden verloren. Meteen nadat we er achter kwamen begon iedereen te schreeuwen, zoals we dat altijd deden als er niemand naar voren was gekomen die een tand had verloren die dag, "Pul them out! Pull them out!". Dit is altijd meer als grap bedoeld en nooit serieus genomen. Maar als je omringt bent door kinderen die zo graag willen winnen gebeuren er rare dingen! En dat bleek nu ook! Want wat gebeurde er? Er kwam een kind naar voren rennen met een bloedende mond want ze had zojuist een van haar loszittende tanden eruit getrokken, ter plekke, bij de flagpole. En het leuke was, daar bleef het niet bij. Nee want uiteindelijk stonden er 4 kinderen rondom de flagpole, waarvan drie kinderen die hun tand ter plekke hadden uitgetrokken...... Iedereen was aan het schreeuwen en lachen, dit was nog nooit gebeurd!! Iedereen maakte altijd een grapje maar dit betekende wel dat we de competitie gewonnen hadden! Iedereen stond versteld van wat er binnen minder dan vijf minuten gebeurd was. Het was hilarisch en we hadden gewonnen, daar draaide het tenslotte om!

Boston CommonMITMITMITHarvardMITBostonSpectacle IslandPublic gardenBostonBoston skylineNew England Aquarium

1. Wouter:
    24 augustus 2019
    Lieve Willemijn, wat een leuk verslag weer! Geweldig hoe je de lezer weer vasthoudt tot aan het eind met je ‘cliffhanger’ / ‘voorvalletje’! Good writer darling! En nu NYC! Exiting!!🇺🇸👍😘
  2. Marjolijn:
    26 augustus 2019
    Lieve Mijnnie, zie dag mijn reactie nooit is opgeslagen 😬. Wat heerlijk om iedere keer weer te lezen... een herinnering voor het leven!! X