Wico Challenge Cup

19 juli 2019 - Hebron, New Hampshire, Verenigde Staten

Week 4

Locatie: Camp Wicosuta in New Hampshire

Reis: -

Afgelopen week was het redelijk rustig op de campus. Tot er maandag avond wat aanbrak!

WCC!!!!

Wico Challenge Cup. Sessie 1 eindigt altijd met WCC. WCC is een competitie tussen alle kinderen en staff. Er zijn altijd vier teams in WCC: groen, rood, blauw en geel. Alle campers en staff leden worden in een van de vier teams gegooid. Er wordt eigenlijk altijd vanaf dag 1 van kamp gezegd dat WCC niet door gaat, stiekem weet iedereen dat het wel door gaat. De vraag is alleen wanneer het begint? Wanneer is de "break out" ?

Voordat WCC uitbreekt zijn er eerst een aantal "fake out's". Wanneer weet je of iets een fake out of een break out is? Ja daar kregen wij tijdens onze staff meeting vorige week ook geen antwoord op. De bedoeling was dat het voor iedereen een verassing zou zijn. Dus alleen een aantal leden van de hoofdleiding wisten wanneer WCC zou uitbreken.

De eerste fake out was na de dans show van het hele kamp. De totems (de oudste leeftijdsgroep van het kamp, de meiden die tijdens WCC een groot deel in de leiding krijgen, omdat het hun laatste zomer op wico is) kwamen het podium op met de vier kleuren van WCC (groen, rood, blauw en geel). Iedereen begon te springen en te schreeuwen. Iedereen wist dat het een fake out was, maar nu wist iedereen dat WCC er aan zat te komen. En inderdaad niet veel later kwamen er andere totems het podium op rennen met een groot bord waar op stond "fake out".

De tweede fake out was die ochtend daarop. Tijdens flagpole, raising the flag. Ook toen kwamen de totems van alle kanten aanrennen met vlaggen en de WCC kleuren. Ook al snel kwam daar een "fake out" bord tevoorschijn.

Inmiddels was het maandag avond. We hadden een optreden op het softbal veld van de enige echte Nancy Tucker. Net zoals jij nu waarschijnlijk denkt... Who the ... is Nancy Tucker? Ja dat wisten wij ook niet. Iedereen dacht dat Nancy Tucker een grap was en onderdeel was van de break out. Niemand kende Nancy Tucker. Staff was tijdens hun vrije uren behoorlijk druk met zoveel mogelijk informatie over Nancy te verzamelen, om de kinderen ervan te overtuigen dat Nancy: nog niet dood was, dat ze niet 100 jaar oud was en dat het ook geen verkleed staff member was (deze vooroordelen zijn dagen lang door het kamp rond gegaan, dit is geen grap).

En het was geen grap! Ze bestond echt! Wij hebben een een concert van Nancy Tucker meegemaakt. Nou is Nancy niet echt de beste performer maar voor een zomerkamp was ze op prima niveau.

Aan het einde van het concert kwam er een golfcar aanrijden. De golfcars zijn HET vervoer hier op de campus. In de golfcar zaten Mickey en Hannie.

(kleine background story: Mickey en Hannie zijn twee staff leden. Hun echte namen zijn Mike en Hannah. Samen zijn zij een zang duo. In onze introductie week, voordat de kinderen kwamen, zongen zij een nummer voor ons. Het nummer heet BTSI, dit staat voor Bed Time Sign Out. Oftewel een reminder song voor ons dat we ons moesten uitschrijven in de staff lounge voordat we naar bed gingen. Dit werd elke avond voor ons gezongen. Hier is het zang koppel ontstaan en ze hebben besloten om ook elke avond voor de kinderen te zingen.)

Dus iedereen dacht dat Mickey en Hannie samen met Nancy een nummer gingen zingen. Maar ze waren verkleed in Harry potter stijl. Van alle kanten kwamen andere staff leden in Harry Potter kleding. Iedereen begon te schreeuwen. WCC was begonnen! En het thema voor WCC was Harry Potter! Het was spectaculair. Maar ook als snel, nadat ik achter iedereen aan ben gerend om alles op mijn gopro te krijgen, bleek dat ook deze actie een fake out was. Iedereen liep weer teleurgesteld naar zijn plek toe. Totdat er ineens van links, uit het bos groen, rood, blauw en gele ballonnen kwamen... Iedereen stond weer op. En uit het bos kwamen Mickey Mouse (rood), Goofy (groen), Donald Duck (blauw) en Pluto (geel) lopen. Dit was dan wel de echte break out! Mickey Mouse Clubhouse theme. Honderden ballonnen en weer een hele vuurwerkshow verder om het begin van WCC te vieren kregen wij onze teams te horen. Ik werd in de rode groep geplaatst, Micke Mouse.

WCC was een feit! En de manier waarop was zoals gewoonlijk weer mega spectaculair.

(Ik wilde graag wat foto's en filmpjes delen van deze "break out", helaas kan ik dit niet doen. Veel van onze kinderen hebben bepaalde redenen dat ze niet zomaar in beeld kunnen komen, als ik terug ben laat ik met alle liefde de filmpjes zien. Ik mag dit alleen niet online zetten. Helaas dus geen foto's deze week)

'klein voorvalletje':

Dit is niet perse een voorvalletje het was meer een vraagteken waar ik al snel een antwoord op kreeg. Het voorvalletje waar ik al snel een antwoord op kreeg was het bedrag wat de ouders van de kinderen moeten betalen voor 3,5 week kamp. Het bedrag is om precies te zijn $7,975. Ik schrok daar persoonlijk nogal van. Maar dit is het bedrag dat per kind betaald wordt per sessie. Dat verklaarde ook de Chanel deodorant en de Lulu lemon sportkleding (sport schortjes van minsten $80 die alle kinderen hier elke dag dragen) die wij in hun tassen vonden tijdens het uitpakken. Maar wat nog het meest bijzondere was om te horen gebeurde tijdens the Parent panel. Een aantal ouders kwamen aan de counselors vertellen over hun ervaringen en de ervaringen van hun kinderen met Wicosuta. Tijdens deze onschuldige Parent pannel werden een aantal grote namen genoemd waarvan de kinderen hier waren geweest. Waaronder de kinderen van Obama. De kinderen van Obama waren hier een aantal jaren op zomerkamp geweest. Iedereen zijn mond viel open. Sinds die dag werd ons verteld dat er kinderen vanuit Beverly Hills tot aan penthouses in Manhattan hier heen gevlogen zouden worden.

Om deze kinderen te beschermen mag niemand iets op social media plaatsen van deze kinderen. Wat logisch is. Vandaar helaas deze week geen foto's.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marjolijn:
    19 juli 2019
    Wat een leuke blog weer! Ben trots op je❤️😘
  2. Wouter:
    19 juli 2019
    He lieve Willemijn, wat n verhaal, wel even ‘next level sh..’ En wat n show country is de VS toch als je dit weer leest! Super gaaf beschreven. En een ervaring die je nooit meer vergeet. Zitten dus wrsch kids tussen v hele rijke ouders en misschien beroemde mensen.. 8K..krijg je dan wel wat voor haha X😘
  3. Els Koldewijn:
    19 juli 2019
    Wat kun je mooi vertellen, Willemijn! Super leuk om te lezen. Veel plezier verder! Liefs Els
  4. Carlijne:
    19 juli 2019
    Wat een ervaring! Ga zo door Willemijn, met die leuke blogs. Ennuh, benieuwd naar je filmpjes! Nancy Tucker... wie kent haar niet?😂😂
  5. Ellen:
    19 juli 2019
    Tjee, wat een leuk nieuwtje! De Obamagirls. Wat een geld zeg. Voor drie weken summercamp. Maar het is dan ook wel klasse als ik jouw verhaal lees. En ja zoals andere lezers ook al zeggen, wat schrijf jij leuk! Wat voor weer hebben jullie? Veel lieve groeten
  6. Heleen:
    21 juli 2019